...

مودیز رتبه اعتباری پاکستان را ارتقا داد

مودیز رتبه اعتباری پاکستان را ارتقا داد

مودیز رتبه اعتباری پاکستان را ارتقا داد

نویسنده: پارس کیان

تاریخ بروزرسانی : پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

آژانس بین‌­المللی رتبه‌­بندی مودیز روز چهارشنبه هفته گذشته رتبه اعتباری پاکستان را به اندازه یک پله از Caa3 به Caa2 ارتقا داد و همچنین چشم‌­انداز آن را از حالت «پایدار» به حالت «مثبت» تبدیل نمود. این ارتقا رتبه با توجه به بهبود شرایط اقتصاد کلان، از جمله شرایط نقدینگی و موقعیت خارجی این کشور صورت گرفته است.

آژانس رتبه‌بندی مودیز، یکی از سه آژانس برتر رتبه­‌بندی دنیا، در فوریه سال گذشته به دنبال تعلیق برنامه صندوق بین‌المللی پول، رتبه پاکستان را از Caa1 به Caa3 کاهش داده بود. این ارتقای رتبه اکنون می‌تواند به پاکستان کمک کند تا وام‌های خارجی را از بانک‌های تجاری بین‌المللی و اوراق قرضه را با شرایط مقرون‌به‌صرفه‌تری تأمین کند، زیرا بانک‌ها به دلیل رتبه‌بندی ضعیف اعتباری کشور و تأخیر در امضای برنامه صندوق بین‌المللی پول، خواهان نرخ‌های بهره بالا بودند.

این آژانس رتبه‌بندی گفته است که چشم‌انداز مثبت پاکستان منعکس‌کننده موازنه ریسک‌ها است و این امکان را نشان می­‌دهد که دولت بتواند ریسک نقدینگی و آسیب­‌پذیری خارجی خود را بیشتر کاهش دهد و به موقعیت مالی بهتری با حمایت برنامه صندوق بین­‌المللی پول دست یابد.

منبع: wenewsenglish