...

تصویب طرح اقتصادی آلمان با هدف تحریک اقتصاد

تصویب طرح اقتصادی آلمان با هدف تحریک اقتصاد

تصویب طرح اقتصادی آلمان با هدف تحریک اقتصاد

نویسنده: پارس کیان

تاریخ بروزرسانی : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

آلمان که اکنون پس از سبقت گرفتن از ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان هست، در تلاش است تا از یک دوره اقتصادی چالش برانگیز در سال 2024 عبور کند و برنامه‌هایی برای بهبود و ثبات بلندمدت دارد. تولید ناخالص داخلی آلمان در سال 2023، 0.3 درصد کاهش یافت. هدف برنامه اقتصادی جدید دولت تحریک رشد در بین چالش‌های موجود از جمله رکود تورمی، کندی تولید و محدودیت‌های بودجه است.
این تلاش با روندهای گسترده اقتصاد جهانی مطابقت دارد، زیرا بسیاری از اقتصادهای پیشرفته با تورم بالا و بی ثباتی ژئوپلیتیکی روبرو هستند. تمرکز اصلی استراتژی اقتصادی آلمان، تقویت مصرف خصوصی خواهد بود که به لطف افزایش دستمزدهای واقعی و کاهش تورم، نشانه‌هایی از بهبود را دیده است. انتظار می‌رود این بهبود در قدرت خرید خانوارها، تقاضای داخلی را تقویت نموده که جزء کلیدی بهبود کشور است.
طرح اقتصادی آلمان همچنین بخش‌هایی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر و دیجیتالی شدن را در اولویت قرار می‌دهد. انتظار می رود که مولفه‌هایی همچون گذار انرژی و سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و روباتیک باعث افزایش نوآوری و بهره‌وری شود. با این حال، مسائل ساختاری از جمله کمبود نیروی کار ماهر و زیرساخت دیجیتال منسوخ همچنان باقی مانده است.
منبع: رویترز و یورونیوز